Life in the Garden

fotoblog

Rupsen

Posted by Wiepkjen op 17/07/2011

Een paar foto’s van rupsen. Eerlijk gezegd vond ik deze rupsen niet in mijn eigen tuin zoals de titel van dit weblog suggereert, maar in de duinen van Terschelling.
Op de eerste foto staat de rups van een Rietvink. Dat is niet een vogel maar een middelgrote bruine nachtvlinder.

Photobucket

En dit is de rups van een Grote Beer. Die naam doet mij in de eerste plaatst denken aan een sterrenbeeld, maar ook hier gaat het ook om een nachtvlinder, maar dan wel een dagactieve.

Photobucket

3 Reacties to “Rupsen”

  1. Heel mooi, rupsen horen er bij.

  2. Hoewel ik toch altijd goed oplet zie ik niet vaak rupsen … deze heb ik wel gezien, prachtige rupsen zijn het . Toch vreemd dat de rupsen van nachtvlinders zo opvallend zijn en de vlinders niet … bij dagvlinders juist andersom.

  3. Anoniem said

    De eerste foto vind ik vooral bijzonder vanwege de manier waarop de rups het stokje vast houdt.

Geef een reactie

 
