Life in the Garden

fotoblog

Zwarte zweefvlieg?

Posted by Wiepkjen op 17/06/2011

Het vliegbeest hieronder kan ik met geen mogelijkheid thuisbrengen. Hij gedraagt zich als een wolzwever en zuigt nektar op als een kolibri, dus zonder op de bloem te gaan zitten.

Photobucket

Photobucket

3 Reacties to “Zwarte zweefvlieg?”

  1. bas said

    Schitterende actiefoto , heb ook geen idee wat het precies is , maar mooi rsultaat !

  2. Het lijkt op een Hemipenthes maurus wat idd een wolzwever is. Hij is het niet, want deze mist de witte strepen op de schouders en bovendien komen ze in Nederland niet voor. Ik heb ook geen idee. Je kunt hem op het forum zetten van waarneming.nl daar weet vast wel iemand raad hiermee.

  3. Ik weet niet of je hem op het forum “waarneming” hebt gezet. Het lijkt me een ander familielid Muurrouwzwever (Anthrax anthrax). De beharing klopt. De vleugels kunnen we natuurlijk niet zien. Meestal zie ik ze in rust. Dan is het makkelijker. Maar zo heb je wel prachtige foto’s.
    Groeten, Thijs

Geef een reactie

 
